….. در ادامه قسمت اول با هم میخوانیم:

  1. عفونت مجرای اشک

داکریوسیستیت نیز نامیده می شود، این اتفاق زمانی رخ می دهد که یک مجرای اشک – لوله کوچکی که از طول بینی شما می گذرد و به پلک شما متصل می شود – مسدود می شود و باکتری ها در آن ناحیه نفوذ می کنند. این بیماری در نوزادان شایع است، اما در هر سنی ممکن است رخ دهد. علائم شامل درد، قرمزی، تورم، اشک زیاد، ترشح از چشم و تب است. آنتی بیوتیک ها رایج ترین درمان هستند، اما برخی از افراد برای رفع آن نیاز به جراحی جزئی دارند.

  1. داروها

اگر علائم خشکی چشم را دارید و دارو مصرف می کنید، برچسب را بخوانید. برخی داروها مانند آنتی هیستامین ها، بتابلوکرها و برخی داروهای ضد افسردگی می توانند بر اشک شما تأثیر بگذارند و چشمان شما را خشک کنند. با پزشک خود صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا این مشکل برای شماست یا خیر.

  1. چه چیزی می تواند آن را بدتر کند: رطوبت کم

اگر رطوبت زیادی در هوا وجود نداشته باشد – برای مثال در یک اتاق گرم یا دارای تهویه مطبوع یا در هواپیما – خشکی چشم می تواند حتی بیشتر تحریک شود. باد زیادی می تواند این کار را انجام دهد (که شامل دوچرخه سواری بدون عینک محافظ می شود) و همچنین زندگی در آب و هوای سردتر و خشک تر.

  1. چه چیزی می تواند آن را بدتر کند: زمان بیش از حد صفحه نمایش

نگاه کردن به صفحه کامپیوتر یا تلفن برای مدت طولانی می تواند مشکلاتی ایجاد کند زیرا احتمال پلک زدن و رطوبت روی چشم هایتان کمتر است.

  1. چه چیزی می تواند آن را بدتر کند: لنزهای طبی و آرایشی

آنها داخل لایه اشک می‌نشینند، بنابراین وقتی آن خشک است، گذاشتن آن‌ها را دشوار و ناراحت‌کننده – حتی غیرممکن – می‌کند. اگر با لنزهای خود مشکل دارید با پزشک خود صحبت کنید: ممکن است تغییر محلول ها، استفاده از لنزهای ساخته شده از مواد متفاوت یا جایگزینی بیشتر لنزها کمک کند.

  1. آنچه می توانید انجام دهید: اشک مصنوعی

این اشک ها از داروخانه به صورت قطره یا پماد تهیه میشود. برخی از آنها دارای یک ماده شیمیایی هستند که اگر طولانی مدت از آنها استفاده کنید می تواند کار خود را متوقف کند، اما همه آن ها را ندارند. در مورد آنچه ممکن است برای شما موثر باشد با پزشک خود صحبت کنید.

  1. آنچه می توانید انجام دهید: رژیم غذایی خود را تغییر دهید

در میان سایر فواید سلامتی، روغن کتان و کپسول روغن کتان نیز ممکن است به مرطوب نگه داشتن چشم شما کمک کند.

  1. جلوگیری

اگر چشم‌هایتان خشک است، بهتر است از برخی چیزهایی که می‌توانند آنها را تحریک کنند دوری کنید، مانند سشوار، تهویه هوا، باد، دود و برخی مواد شیمیایی. از یک رطوبت ساز استفاده کنید و اگر ساعت های طولانی را پشت کامپیوتر می گذرانید، به طور منظم استراحت کنید. در حین ورزش یا فعالیت های خارج از منزل، از عینک شنا یا اسکی یا سایر عینک های محافظ استفاده کنید که به شما در حفظ رطوبت اطراف چشم کمک می کند.

  1. چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید

اگر خشکی چشم برای شما جدید است و بیش از چند روز آن را دارید، با پزشک خود صحبت کنید. همچنین ایده خوبی است که قبل از استفاده از اشک مصنوعی بدون نسخه با آنها مشورت کنید. در بیشتر موارد، خشکی چشم بیشتر آزاردهنده است تا خطری برای سلامتی، اما همیشه بهتر است مطمئن باشید.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264