1. اگر چشمان شما خشک است…

ممکن است احساس کنید که شن در چشمانتان وجود دارد یا ممکن است بسوزد یا خارش کند. ممکن است به نور حساس باشید، دید تاری داشته باشید، یا در برخی موارد ممکن است چشمانتان آب بیفتد. و ممکن است برای استفاده از لنزهای تماسی با مشکل مواجه شوید.

  1. چشمان شما به رطوبت نیاز دارند

این به آنها کمک می کند تا همانطور که باید کار کنند و آنها را راحت نگه می دارد. بدن شما به طور معمول برای چشمانتان رطوبت ایجاد می کند، اما زمانی که نمی توانید – یا کیفیت خوبی ندارد – می تواند باعث آسیب دیدن چشم و بینایی شما شود.

  1. آنچه اشک های تو انجام می دهند

آنها سطح چشم شما را تسکین می دهند و از آنها در برابر چیزهایی مانند زباله و عفونت محافظت می کنند. هر بار که پلک می‌زنید، روی چشم‌هایتان می‌روند، سپس به گوشه‌های داخلی پلک‌ها تا پشت بینی تخلیه می‌شوند. اگر به اندازه کافی اشک با کیفیت خوب تولید نکنید، چشمان شما ممکن است خشک و تحریک شود.

  1. سندرم خشکی چشم

دومین نوع رایج خشکی چشم به این دلیل است که بدن شما اشک کافی تولید نمی کند. این سندرم چشم خشک یا کراتوکونژونکتیویت سیکا (KCS) نامیده می شود. خیلی چیزها می تواند باعث آن شود. بسته به اینکه چه چیزی است، می تواند خود به خود از بین برود یا برای مدت طولانی دوام بیاورد.

  1. علت احتمالی: سن

غده هایی که اشک می ریزند به اندازه سن شما خوب کار نمی کنند، بنابراین به همان اندازه تولید نمی کنید. همچنین، پلک‌های شما شروع به افتادگی می‌کنند و این می‌تواند مهر و موم کره چشم شما را بشکند که به حفظ رطوبت کمک می‌کند.

  1. علت احتمالی: بیماری های خاص

بیماری‌های خودایمنی – زمانی که سیستم ایمنی بدن شما به قسمت‌هایی از بدن شما حمله می‌کند – می‌تواند بر توانایی بدن برای تولید اشک تأثیر بگذارد و باعث خشکی چشم شود. به عنوان مثال می توان به لوپوس و آرتریت روماتوئید و همچنین سندرم شوگرن اشاره کرد که به بزاق و غدد اشکی حمله می کند.

  1. علت احتمالی: جراحی چشم

خشکی چشم می تواند از عوارض جراحی آب مروارید و عمل لیزیک یا پی آر کی باشد که مشکلات بینایی را اصلاح می کند. اعصابی که به شما در ایجاد اشک کمک می کنند ممکن است در طی این روش ها آسیب ببینند. با پزشک خود در مورد قطره چشم و سایر مواردی که می تواند کمک کننده باشد صحبت کنید.

 8.خشکی چشم تبخیری

اگر اشک‌های شما روغن کافی در خود نداشته باشند، می‌توانند تبخیر شوند (در هوا جذب شوند) قبل از اینکه چشمان شما رطوبت کافی را دریافت کنند – شایع‌ترین علت خشکی چشم. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که غده‌هایی که به اشک‌های شما بافت روغنی می‌دهند مسدود می‌شوند. اختلال عملکرد غدد میبومین نیز نامیده می شود، با دستمال های گرم و اسکراب های درب که پوست مرده، چربی و باکتری هایی را که می توانند انباشته شده و غدد را مسدود کنند، از بین می برند، درمان می شود.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264